Sugár: Ki
Sugár:
km Set radius for geolocation
Keresés

Mi a különbség a TSMT I. és a TSMT II. között?

A TSMT-terápia két nagy gyakorlatcsoportja biztosítja a célirányos fejlesztést.

A TSMT I. ötszáznyolc feladatából állítható össze a legmegfelelőbb feladatsor, mely home-training során a szülőknek is betanítva otthon végezhető. A mozgássor a fejlődés ütemét követve újabb és újabb gyakorlatokkal bővül illetve cserélődik.

A TSMT II. hatszáznyolcvan feladata egymásra épül és fokozatosan nehezedik, olyan gyermekeknek ajánlott, akár már 1-1,5 éves kortól, kiknek teljesítménye a diagnosztikus eljárás során 50-70% között van.A TSMT II.  csoportos terápia, a gyerekek eredményesen 9-12 éves korig fejleszthetők. A csoportok kis létszámúak (ez az adott fejlesztőhely adottságaitól is függ), foglalkozások kb. 50 percesek és nagyon sok eszközt igényelnek.

A terápiát okosító tornának is nevezik, mert segít a részképességek fejlesztésében, nagy segítséget jelent a tanulási problémákkal küzdő gyerekek számára, szocializációjukat is fejleszti. 

Miben segít a TSMT mozgásterápia?

– forgás, kúszás, mászás beindítása
– hipotón vagy spasztikus izomzatú babáknak
– beszédindítás, megkésett beszédfejlődés és beszéd hiba korrigálására
– megkésett mozgásfejlődés, egyensúly zavar, ügyetlen mozgás
– tanulási-, magatartási-, beilleszkedési zavarok, hiperaktivitás és figyelem zavar
– feladat és szabálytudat hiánya, önbizalom és önismeret fejlesztés
– “Rizikó-baba”-ként (koraszülött, ikrek) született gyerekek esetén
– iskola sikeresség megkönnyítése

A tervezett szenzomotoros tréning, azaz a TSMT már 3 hónapos kortól alkalmazható!

 

forrás: Süvegesné Vida Judit tanúsított mozgásterapeuta

Mi az a TSMT módszer?

A Tervezett Szenzomotoros Tréning a Budapesti Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika Alapítvány (www.bhrg.hu) által levédett, idegrendszer éretlenségéből fakadó tünetek kezelésére kidolgozott terápiás eljárás.  A TSMT  alapja egy szenzomotoros szemléletű mozgásvizsgálat.

A mozgásvizsgálat során egyes területek ( az idegrendszer, mozgáskoordináció, taktilis terület, ritmusérzék, egyensúly, keresztmozgások) érettségét vizsgáljuk, és azt, hogy melyek azok a területek, amik fejlesztésre szorulnak és milyen mértékben.

A terápia egyéni és csoportos formában történik.